18 Kasım 2017 Cumartesi

Zincirlikuyu Mezarlığı- Giriş

Türkiye'nin tarihi olarak en önemli mezarlıklarından biri. Cenazenizin Teşvikiye'den kalkması bir ise, Zincirlikuyu'ya gömülmesi on diyebilirim.
Bu kadar önemli bir mezarlık ile ilgili bulabildiklerim hep yarım yamalak geldi. En son Ertuğrul Özkök'ün üzerine bir yazısını okudum ama genel istatistiklerden fazlası değildi bence.
Burada kimlerin mezarının olduğuna dair de her yerde yarım listeler vardı ama daha önemlisi Zincirlikuyu'da nerede oldukları hiç bir yerde yazmıyordu.
Ben de araştırmamı sahaya dökmeye karar verdim ve üç gün boyunca elimde harita tek tek tüm mezar taşlarını okumaya çalıştım.
İlk olarak söylemeliyim ki Zincirlikuyu Mezarlığı sandığımdan ÇOK daha büyükmüş. İlk günün sonunda sanırım yarıladım derken elimdeki haritaya baktığımda  daha dörtte birini bile görmediğimi anladım. Üçüncü günün sonunda yarılayamamıştım bile ama elimde up uzun bir liste olmuştu.
Üstelik her gördüğüm ismi yazmadım, kendimce bir kriter belirlemiştim.
Peki o üç gün boyunca taban patlattığım liste nerede? ...Bilmiyorum. Sanırım evdekiler müsvette sanıp attı :(
Tüm o saatlerden geriye çektiğim fotoğraflar ve listem olmadan hiçbir anlam taşımayan krokim kaldı.
Eğer gördüğünüz isimlerin kim olduğunu bilmiyorsanız her zaman başına 0 koyarak öğrenebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder